راهنما خرید

جذاب ترین کاربردهای بیسیم واکی تاکی در اصناف و مشاغل

جذاب ترین کاربردهای بیسیم واکی تاکی در اصناف و مشاغل

شما هم مثل بسیاری از افراد فکر می‌کنید که تنها کاربرد بیسیم واکی‌تاکی در فیلم‌های سینمایی یا برای افراد نظامی است؟ پس آماده باشید تا خلاف این گفته را به شما ثابت کنم. در این بلاگ قصد داریم مهم‌ترین کاربردهای بیسیم واکی تاکی در اصناف را نام ببریم که شرط می‌بندم برای‌تان جذاب خواهد بود.

 

بیسیم واکی‌تاکی چیست؟

بدون شک خودتان با این دستگاه آشنا هستید. اما بد نیست مروری روی تعریف آن داشته‌باشیم.

بیسیم واکی‌تاکی یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین وسایل ارتباطی است که امواج رادیویی را به صورت دوطرفه مخابره می‌کند و باعث می‌شود ارتباط بین دو نفر یا یک گروه به راحتی و بدون قطعی، برقرار شود.

 

مزایای بیسیم واکی تاکی چیست؟

شاید برای شما سوال شود که اصلا چرا باید از بیسیم واکی‌تاکی استفاده کنیم؟ مگر سایر وسایل ارتباطی مانند تلفن همراه چه مشکلی دارند؟ برای پاسخ به این سوال‌ها لازم است که با مزایای این محصول آشنا شوید.

  • بیسیم واکی‌تاکی سبک و قابل حمل است و به راحتی در جیب شما جای می‌گیرد.
  • این محصولات برخلاف تلفن همراه نیازمند آنتن‌دهی مناسب، دکل مخابراتی، دستگاه سانترال، اینترنت یا شبکه‌‌ی تلفن همراه نیستند و در هر شرایطی می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.
  • هزینه‌ی مکالمه با بیسیم رایگان است.
  • با استفاده از این دستگاه شما می‌توانید پیام خود را به صورت همزمان به گوش چندین نفر برسانید.
  • نحوه‎ی استفاده از بیسیم واکی‌تاکی بسیار ساده و بدون هیچ‌گونه پیچیدگی است. کافیست دکمه‌یPTT قرارگرفته روی بدنه‌ی دستگاه را فشار دهید و پیام خود را بازگو کنید تا به گوش طرف مقابل برسد.
  • این محصولات قابلیت اعمال کد ضد شنود دارند که باعث می‌شود در مواقع لازم، مکالمات به صورت خصوصی انجام شود.

 

کاربرد بیسیم واکی‌تاکی در اصناف و مشاغل

بیسیم‌ها با توجه به اینکه مجاز یا غیرمجاز هستند می‌توانند کاربردها و موارد مصرف مختلفی داشته باشند.

بیسیم‌هایی که دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند می‌توانند توسط عموم مردم و در مشاغل متنوعی به کار گرفته شوند. اما بیسیم‌های غیرمجاز تنها در اختیار برخی نهادهای دولتی مانند آتش‌نشانی، پلیس، آمبولانس و … هستند.

در ادامه شما را با برخی از این کاربردها آشنا می‌کنم:

 

هتل‌ها

در یک هتل برای آن که به بهترین نحو سرویس‌دهی به مهمانان انجام شود، لازم است که بسیاری از کارکنان هتل شامل بخش مدیریت، حراست، پذیرش، پرسنل و … در سریع‌ترین زمان با یک‌دیگر ارتباط برقرار کنند. به همین منظور از دستگاه بیسیم واکی‌تاکی استفاده می‌شود.

کدهای ضد شنود اعمال‌شده روی این دستگاه‌ها نیز باعث می‌شوند که مکالمات بین هر بخش با دیگری(مثلا مدیریت با حراست هتل) خصوصی و غیرقابل‌شنود توسط سایر اعضا شود و کمک کند کارها به بهترین نحو پیش رود.

 

رستوران و کافی‌شاپ

استفاده از بیسیم در رستوران و کافی‌شاپ‌ها نیز باعث سریع‌تر شدن و آسان‌تر شدن روند خدمت‌رسانی شده و سبب می‌شود در تحویل یا گرفتن سفارش‌ها مشکلی ایجاد نشود.

 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای

تا به حال به این نکته فکر کرده‌اید که پرسنل بخش‌های مختلف فروشگاه‌های بزرگ و وسیع زنجیره‌ای مانند فروشگاه رفاه، اتکا، هایپراستار و …چگونه با هم ارتباط برقرار می‌کنند؟ این بار که برای خرید به فروشگاه رفتید حتما به دست‌ها یا جیب‌های‌شان نگاه کنید. همه‌ی آن‌ها از بیسیم واکی‌تاکی استفاده می‌کنند.

به‌کارگیری این محصول کمک می‌کند پرسنل اجرایی، اداری، حراست و … به راحتی با یکدیگر ارتباط

برقرار کنند و مسائل را رفع و رجوع کنند.

 

تورلیدری

از جذابیت‌های شغل تورلیدری یا طبیعت‌گردی این است که در مناطق صعب‌العبور یا ناشناخته رفت و آمد دارند و باید افراد را در مناطقی که گاهاً آنتن‌دهی مناسبی ندارند، هدایت کنند. به همین منظور برای هر فرد طبیعت‌گرد لازم است که برای برقراری ارتباط با سایر اعضای گروه از یک بیسیم باکیفیت استفاده کند.

 

پروژه‌های کارگاهی و عمرانی

بیسیم واکی‌تاکی در پیش‌بُرد پروژه‌های عمرانی، کارگاهی و ساختمانی تاثیر به‌سزایی دارد. زیرا باعث می‌شود ارتباط بین پیمانکاران، کارگران، پرسنل اجرایی و نظارتی، تیم‌های مدیریتی و عملیاتی، جرثقیل‌ها و … به سادگی انجام شود و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.

 

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

احتمالا به یاد دارید که در زمان همه‌گیری ویروس کرونا حفظ فاصله‌ی مناسب برای جلوگیری از ابتلا، تا چه اندازه اهمیت داشت. از همان زمان استفاده از بیسیم واکی‌تاکی برای داشتن یک ارتباط امن و سریع بین پرسنل جا افتاد و امروزه نیز از این دستگاه در بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستانی بهره‌گیری می‌شود.

 

کاربرد بیسیم واکی‌تاکی در صنعت کشاورزی

اگر زمین کشاورزی شما در منطقه‌ای‌ست که هیچگونه دکل مخابراتی در آن وجود ندارد و تلفن همراه شما به درستی آنتن نمی‌دهد، اصلا نگران نباشید. زیرا بیسیم واکی‌تاکی اینجا هم به کمک شما می‌آید. از این دستگاه برای ایجاد هماهنگی و برقراری ارتباط بین کشاورزان، کارفرما و پرسنل انبار استفاده می‌شود.

 

پلیس و آتش‌نشانی

در تمام مشاغلی که پیش از این معرفی کردیم استفاده از بیسیم سودمند بود، اما بهره‌گیری از آن در نیروی پلیس و آتش‌نشانی حیاتی و واجب است. زیرا کوچکترین تعللی در این کارها می‌تواند جان و مال انسان‌ها را به خطر بیندازد.

 

بیسیم واکی‌تاکی یک ابزار مناسب برای مدیر مجموعه

اگر مدیر یک شرکت یا مجموعه هستید و می‌‌خواهید روی مکالمات تمام پرسنل نظارت داشته‌باشید می‌توانید از بیسیم واکی‌تاکی استفاده کنید.

 

به کارگیری بیسیم واکی تاکی در شیلات

در شیلات که پرورش، تکثیر و صید آبزیان انجام می‌شود از این دستگاه برای ارتباط بین ناخدا و ملوان‌ها در لنج‌ها و مخابره‌ی پیام بین پرسنل شیلات بهره‌گیری می‌شود.

 

طلافروشی‌، یک مکان مناسب برای بهره‌گیری از بیسیم واکی تاکی

از دیگر کاربردهای بیسیم واکی‌تاکی می‌توان به کاربرد آن در طلافروشی‌ها و صرافی‌های بزرگ اشاره کرد که باعث تسهیل در ارتباطات داخلی و برقراری ارتباط سریع بین فروشنده، پرسنل کارگاه طلاسازی و مامور حراست می‌شود.

 

سخن پایانی

بیسیم واکی‌تاکی یک دستگاه ارتباطی فوق‌العاده است که به ساده‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن و با کمترین هزینه، ارتباط بین افراد را برقرار می‌کند.

در این بلاگ برخی از مهم‌ترین کاربردها و موارد استفاده از بیسیم واکی‌تاکی در مشاغل و اصناف را نام بردیم که می‌تواند در تصمیم‌گیری برای خریدن یا نخریدن این محصول به شما کمک کند. به نظر شما این دستگاه چه کاربردهای دیگری دارد؟ آن‌ها را برایم بنویسید.

رفیق، اگر تصمیم گرفتی که یه بیسیم واکی‌تاکی باکیفیت خریداری کنی، حتما به فروشگاه چشم‌آنلاین یه سر بزن. چون با دیدن قیمت‌های مناسبش چشمات چهارتا میشه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *