بیسیم واکی تاکی, راهنما خرید

بهترین بیسیم مناسب ماشین های آفرود

بهترین بیسیم مناسب ماشین های آفرود

از بیسیم آفرود چه می‌دانید؟ آیا تا به حال لذت این ماشین‌سواری هیجان‌انگیز را چشیده‌ا‌ید؟ 

آفرود (Off-Road) همان‌طور که از نامش مشخص است، به رانندگی در فضاهای خارج از جاده و دور از بزرگراه‌های معمول مانند مکان‌های صعب‌العبور، باتلاق‌های گل‌آلود، کوهستان، کویر، مزرعه‌ها و … گفته می‌شود که نیازمند ماشین‌های مخصوص همین کار است. 

اما آن چه که می‌تواند امنیت شما را در این فضاها برقرار کند، حفظ یک ارتباط پایدار کلامی با سایر افراد است که در صورت لزوم به آن‌ها اطلاع دهید تا به کمک شما بشتابند. بهترین محصول شناخته‌شده برای این کار، بیسیم‌ها هستند. تا پایان این بلاگ شما را با بهترین بیسیم‌ها برای ماشین آفرود آشنا می‌کنیم.

 

چرا باید در آفرود از بیسیم استفاده کنیم؟

شما که انتظار ندارید در مکان‌های دورافتاده و صعب العبور گوشی تلفن همراه آنتن دهد؟

 آفرود می‌تواند به صورت مسابقه، طبیعت‌گردی یا کمپینگ برقرار باشد و از آن‌جایی که در این مکان‌ها معمولا آنتن‌دهی مناسبی وجود ندارد، بهترین انتخاب برای برقراری ارتباط با دوستان و هم‌گروهی‌ها، بیسیم‌هایی با برد مناسب هستند.

علاوه بر آن، استفاده از تلفن همراه برای برقراری یک ارتباط مداوم می‌تواند برای شما هزینه‌ی بالایی رقم بزند. در صورتی که مخابره‌ی پیام با بیسیم افرود کاملا رایگان است.

 

مهم‌ترین خصوصیات بیسیم‌های آفرودی

زمانی که به دنبال انتخاب بهترین بیسیم‌ها برای آفرود هستید باید به یک‌سری ویژگی‌ها توجه کنید. در ادامه، من چند مورد از این خصوصیات را برای‌تان نام می‌برم: 

  • وزن سبک
  • ابعاد کوچک و جمع‌و جور که در جیب لباس‌های‌تان به راحتی جای بگیرد.
  • مقاوم به رطوبت و تغییرات دمایی و آب و هوایی
  • صدای بلند و واضح
  • باتری قوی با قابلیت نگهداری شارژ بالا (این نکته بسیار مهم است. شما که نمی‌خواهید در وسط بیابان شارژ خالی کنید و دست‌تان از همه‌جا کوتاه شود؟!)
  • برد بالا
  • برخورداری از امکاناتی مانند قابلیت جستجو 
  • مجهز به چراغ‌قوه و رادیو

 

بهترین بیسیم‌ها برای ماشین آفرود

در این بخش قصد دارم پنج تا از بهترین بیسیم‌ها برای آفرود را به شما معرفی کنم:

 

  1. بیسیم موتورولا مدل MT-666

بگذارید اول کمی در مورد مشخصات فنی این دستگاه با هم صحبت کنیم: 

بیسیم موتورولا مدل MT-666 دارای توان خروجی 5 وات و فرکانس 400 تا 480 مگاهرتز در باند UHF است. ارتفاع این دستگاه 12 سانتی‌متر و ضخامت 3 سانتی‌متر دارد که به راحتی قابل حمل و جابه‌جایی است.

 برد این محصول در فضای داخل شهری حدود 1 تا 3 کیلومتر و در فضای باز و خارج شهر حدود 5 کیلومتر است که برای به‌کارگیری در آفرود فوق‌العاده است. باتری این دستگاه به راحتی توسط شارژر فندکی اتوموبیل شارژ شده و نگرانی از بابت تمام‌شدن شارژ را از روی دوش شما برمی‌دارد.

بیسیم موتورولا مدل Mt-666 دارای 16 کانال ارتباطی، سوکت هندزفری دو فیش، باتری موبایلی، پایه و کابل شارژ، گیره‌ی کمری و بند نگهدارنده است و به دلیل آنتن ثابت و نداشتن قابلیت برنامه‌ریزی به صورت دستی، به عنوان یک بیسیم واکی‌تاکی مجاز شناخته‌شده و استفاده می‌شود.

 

  1. بیسیم موتورولا مدل MT-777

نظرتان چیست یک بیسیم آفرود فوق‌العاده معرفی کنیم که در دسته‌ی بیسیم‌های غیرمجاز قرار می‌گیرد؟ 

بیسیم موتورولا مدل MT-777 دارای صفحه نمایش LCD با قابلیت تنظیم رنگ پس‌زمینه در سه حالت، صفحه کلید و مجهز به دو باند فرکانسی است که به همین خاطر به عنوان یک بیسیم غیرمجاز شناخته می‌شود. محدوده‌ی فرکانس این دستگاه به صورت زیر است:

  • بازه‌ی 400 تا 470 مگاهرتز در باند فرکانسی UHF
  • بازه‌ی 136 تا 174 مگاهرتز در باند فرکانسی VHF

این دستگاه بسیار سبک و خوش‌دست بوده و با بهره‌گیری از 128 کانال به عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین بیسیم‌های موتورولا شناخته می‌شود. توان خروجی این دستگاه به صورت 4.5وات UHF و 5 وات VHF است و با برخورداری از باتری لیتیومی 1500 میلی‌آمپر یکی از بهترین بیسیم‌های برای آفرود به حساب می‌آید.

 

  1. بیسیم باوفنگ مدل A58

اما یک بیسیم غیرمجاز دیگر! 

برند باوفنگ متعلق به یک شرکت چینی-آمریکایی و واقع در کشور چین است که باکیفیت‌ترین بیسیم‌ها را به بازار عرضه می‌کند. بیسیم مدلA58  دارای دو محدوده‌ی فرکانسی به صورت بازه‌ی 400 تا 470 مگاهرتز در باندUHF  و بازه‌ی 136 تا 174 مگاهرتز در باند فرکانسی VHF است و 128 کانال ارتباطی دارد.

در مورد مشخصات ظاهری این دستگاه همین‌قدر به شما بگویم که داری وزن 130 گرم، ارتفاع 28 سانتی‌متر همراه با طول آنتن و ضخامت 3 سانتی‌متر است.

 برد حدودی این محصول با توجه به مکانی که قصد استفاده از آن را دارید می‌تواند 3 تا 7 کیلومتر باشد و باتری لیتیومی 1800 میلی‌آمپر به کار رفته در آن، به شما کمک می‌کند که ساعات طولانی از کار با دستگاه‌تان در آفرود لذت ببرید.

از دیگر مزایای بیسیم باوفنگ مدل A58 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از استاندارد IP67 و دارای بدنه‌ای مقاوم در برابر آب و گرد و غبار
  • مجهز به صفحه نمایش LCD
  • مجهز به چراغ قوه
  • مناسب برای آفرود، کوهنوردی و کمپینگ
  • مجهز به شارژر، گیره‌ی کمری و بند آویز (بند نگهدارنده)

 

  1. بیسیم کنوود مدل 3308

به دنبال یک بیسیم با برد و آنتن‌دهی عالی هستید؟ پس باید به سراغ بیسیم کنوود مدل 3308 بروید.

 این دستگاه در فضاهای بسته و داخل فضای شهری 1 تا 5 کیلومتر و در فضای باز و خارج شهر، 7 تا 10 کیلومتر برد دارد که آن را برای آفرود، طبیعت‌گردی، کمپینگ و کوهنوردی به یک گزینه‌ی عالی تبدیل می‌کند.  توان خروجی این بیسیم حدودا 5 وات بوده و دارای 16 کانال ارتباطی است.

ظرفیت باتری این محصول هم بی‌نظیر است، به گونه‌ای که شما را برای کمپ زدن در طبیعت‌های به دور از هرگونه تکنولوژی و برق وسوسه می‌کند. ظرفیت باتری این بیسیم 2200 میلی‌آمپر بوده و این توانایی را دارد که به صورت فعال تا 24 ساعت و به صورت غیرفعال تا 72 ساعت کار کند.

از دیگر مزایای این محصول می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • صدای شفاف و واضح
  • وجود دو عدد بیسیم و دو عدد آنتن  به همراه متعلقات در جعبه‌ی بیسیم کنوود مدل 3308

 

  1. بیسیم موتورولا مدل MT-999

یکی از پرفروش‌ترین و بهترین بیسیم‌ها برای آفرود، بیسیم موتورولا مدل MT-999 است که هر چه خوبان دارند، همه را یک‌جا دارد.

از جذاب‌ترین خصوصیات این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت مناسب
  • قابلیت فرکانس‌دهی دستی
  • قابلیت جستجو و کدگذاری
  • توان خروجی 5 وات
  • برد درون شهری 2 تا 3 کیلومتر، برد برون شهری 3 تا 6 کیلومتر
  • دوام باتری بی‌نظیر، حدودا 3 تا 6 روز
  • محدوده‌ی باند فرکانسی UHF بین 400 تا 500 مگاهرتز
  • قابلیت رمزگذاری مجدد پس از هر بار استفاده

 

سخن پایانی

اگر عاشق تجارب جدید خصوصا از نوع تفریحات پرهیجان هستید، حتما برای یک بار هم که شده باید آفرود را تجربه کنید. برای تجربه‌ی این سفر خاطره‌انگیز حتما به بیسیم‌ها نیاز دارید. در این بلاگ 5 مورد از بهترین بیسیم‌ها برای ماشین آفرود را نام برده و مهم‌ترین ویژگی‌های یک بیسیم آفرود را بررسی کردیم.

به یاد داشته باشید که می‌توانید برای خرید هر کدام از این دستگاه‌ها به فروشگاه چشم‌آنلاین یا سایت آن مراجعه کنید و باکیفیت‌ترین دستگاه‌ها را با قیمتی مناسب خریداری نمایید.

به نظر شما بهترین بیسیم برای آفرود چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ انتخاب شما کدام یک از بیسیم‌های معرفی‌شده در این بلاگ است؟ نظرات خود را برایم بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *