آموزشی چشم آنلاین, دزدگیر

بزرگ‌ترین معایب دزدگیر اماکن کلاسیک چیست؟

بزرگ‌ترین معایب دزدگیر اماکن کلاسیک چیست؟

آمارها نشان می‌دهند که در طی سال‌های اخیر، استفاده از تجهیزات امنیتی در اماکن مختلف سبب شده است که میزان جرائم به حد چشمگیری کاهش پیدا کند. این روزها می‌توانیم به لطف پیشرفت تکنولوژی شاهد رونمایی از دزدگیرهای امنیتی پیشرفته‌ای باشیم. برند کلاسیک یکی از معروف‌ترین تولیدکننده‌های دزدگیر در ایران است. تجربه استفاده کاربران نشان می‌دهد که با وجود تمام مزایای محصولات این برند، همچنان ایراداتی بر آن‌ها وارد است. اما چطور باید در مورد انتخاب بهترین دزدگیر تصمیم‌گیری کنیم؟ برای پاسخ دادن به این موضوع، باید معایب دزدگیر امکان کلاسیک را به طور دقیق بررسی کنیم.

 

معایب دزدگیر اماکن کلاسیک

با وجود این که دزدگیرهای کلاسیک در همان زمان‌های گذشته توانستند عملکرد خوبی از خود نشان بدهند، این روزها ایرادات قابل توجهی بر آن‌ها وارد است. اما معایب دزدگیر اماکن کلاسیک شامل چه چیزهایی است؟ در این بخش قصد داریم مهم‌ترین معایب دزدگیر اماکن کلاسیک را بررسی کنیم.

 

محدودیت در لوازم جانبی دزدگیر اماکن کلاسیک

برند کلاسیک سابقه حضور طولانی مدتی در بازار دارد و عمر مفید وسایل آن‌ها طولانی گزارش می‌شود. با این حال در صورت وارد شدن هرگونه آسیب به محصولات، ممکن است نتوانید قطعه مورد نیاز را در بازار پیدا کنید. در نتیجه مجبور می‌شوید مواردی مثل سنسور پدال، مگنت و دود را از برندهای دیگر تهیه یا در مواردی دزدگیر خود را به کل تعویض کنید.

نداشتن صفحه نمایش دزدگیر کلاسیک

متاسفانه محصولات برند کلاسیک فاقد صفحه نمایش هستند! به این ترتیب بررسی تنظیمات، کددهی به ریموت و سنجیدن شرایط هر سنسور کار چندان آسانی نیست. شاید در گذشته این ویژگی عیب بزرگی طلقی نمیشد اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و سیستم‌های هوشمند جدید، این مسئله می‌تواند مشکلات شدید و بزرگی را رقم بزند. برای مثال بدون نمایش وضعیت باتری نمی‌توانید از سلامت آن باخبر باشید تا در زمان لزوم باتری را تعویض نمایید. در نتیجه احتمال از کار افتادن سنسورها، بدون این که شما متوجه آن باشید، وجود دارد. لازم به ذکر است که با بررسی دوره‌ای این دزدگیرها، می‌توان از چنین خطراتی جلوگیری کرد.

گارانتی‌های کوتاه مدت محصولات کلاسیک

انواع مدل‌های دزدگیر کلاسیک دارای گارانتی‌های کوتاه مدتی، مثلا 18 ماه، هستند. این مسئله سبب می‌شود که در زمان بروز هر گونه مشکل پس از اتمام گارانتی، مجبور به پرداخت هزینه اضافی باشید. از سوی دیگر در دزدگیرهای مدرن، گارانتی‌هایی با مدت زمان بیشتر، مثل 2 تا 5 سال، دارند و از دیدگاه کاربران گزینه‌های مطمئن‌تری به شمار می‌روند.

ضعف دزدگیر اماکن کلاسیک در تشخیص خطر

دزدگیرهای برند کلاسیک معمولا از سنسورهای حرکتی بر روی درب و پنجره استفاده می‌کنند. این سنسورها به راحتی توسط سارق غیرفعال می‌شوند یا قطع برق در کارآیی آن‌ها اختلال ایجاد می‌کند. البته می‌توان با استفاده از سیستم پشتیبان برق یا سنسورهای پیشرفته‌تر این مشکلات را تا حد خوبی حل کرد.

عدم وجود رله در دزدگیر کلاسیک

به کمک رله در مدل‌های پیشرفته دزدگیر اماکن، می‌توانید لوازم برقی را از راه دور روشن و خاموش کنید. در برند کلاسیک دزدگیرها هیچ رله‌ای در پنل اصلی ندارند. برخی از مدل‌ها دارای کانکتوری برای نصب رله مجزا هستند. البته فرآیند نصب می‌تواند زمان‌بر و پرهزینه باشد.

محدود بودن زون‌های دزدگیر اماکن

امروزه اکثر دزدگیرهای پیشرفته در بازار، 8 زون بی‌سیم و باسیم دارند که به کمک آن‌ها می‌توان سنسورهای بیشتری را در اماکن استفاده کرد. برند کلاسیک مدل پیشرفته خود یعنی z4 را با تلفن‌کننده G1 به بازار عرضه کرده است. با این حال این دستگاه تنها از 4 زون باسیم و بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

عدم پشتیبانی از برخی سنسورها

اکثر دزدگیرهای ایرانی یا خارجی از انواع سنسورهای وایرلس پشتیبانی می‌کنند. با این حال جدیدترین مدل کلاسیک یعنی Z4 نمی‌تواند برخی از سنسورهای بااهمیت مثل شوک و مگنت را به صورت بی‌سیم پشتیبانی کند. این مسئله می‌تواند در هنگام نصب سنسورها در قسمت‌های مختلف یک مکان، مشکلاتی را ایجاد نماید.

داشتن تلفن‌کننده جدا

با وجود گذشت سال‌ها، برند کلاسیک همچنان از همان روتین قدیمی خود، یعنی تلفن‌کننده جدا استفاده می‌کند. یعنی پنل‌های مرکزی دزدگیر به شکل مجزا از تلفن‌کننده ساخته می‌شوند. این مسئله سبب می‌شود که دستگاه جای بیشتری را اشغال کند و زیبایی فضا را از بین ببرد. از سوی دیگر جدا کردن تلفن‌کننده از پنل اصلی دزدگیر باعث افزایش میزان هزینه‌ها و قیمت نهایی محصولات می‌شود.

هزینه تعمیرات و نگهداری بالا

با توجه به این که بسیاری از تولید برخی از محصولات برند کلاسیک سال‌ها گذشته است، نیاز به تعمیرات مکرر در آن‌ها دیده می‌شود. این مسئله می‌تواند سبب ایجاد هزینه‌های مختلفی برای تعویض قطعات یا تعمیر سیم‌کشی‌ها و سنسورها شود.

 

کلام آخر

همه می‌دانیم که آسایش در گرو امنیت مالی و جانی است؛ به همین دلیل استفاده از دزدگیر اماکن اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه امروزه می‌توانیم از محصولات برندهای ایرانی مثل کلاسیک برای افزایش امنیت مکان‌های مختلف استفاده کنیم. با این حال ضروری است که پیش از انتخاب هر محصول، از معایب آن نیز باخبر شویم. در این مطلب تلاش کردیم که مهم‌ترین معایب دزدگیرهای برند کلاسیک را با شما در میان بگذاریم. می‌توانید جهت خرید بهترین تجهیزات امنیتی برای اماکن یا لوازم جانبی آن‌ها با کارشناسان ما در فروشگاه چشم آنلاین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *